Mijn verzekering dekte het. Ik heb diabetes, hoge bloeddruk en bmi >30. Ik was ongelukkig met 182 lbs, maar vond mijn omvang redelijk gemiddeld voor een 50-jarige. Het waren de medische aandoeningen die ervoor zorgden dat ik werd goedgekeurd, niet per se mijn gewicht.
Ik zou heel blij zijn als ik onder de 150 pond zou komen, maar ik zit al een paar maanden vast op dit gewicht. Ik verloor het meeste in de eerste 6 maanden, daarna werd het minder. Langzaam afvallen (1 of 2 pond per week) is beter, dan krijgt je lichaam de kans om zich aan te passen.
De ergste bijwerking die ik ervoer was een verhoogde hartslag (eerste paar maanden), waardoor ik bij lichte inspanning buiten adem raakte. Maar ik bleef het doen en uiteindelijk paste mijn lichaam zich aan.
Je moet wel proberen om preventief vezel- en constipatiesupplementen te nemen. Als je langer dan 2 dagen niet poept, doe dan je best om het probleem te verhelpen voordat het erger wordt, anders word je echt misselijk. Dit is mij een of twee keer overkomen, ik had geen medische hulp nodig, maar ik moest mezelf wel klysma's geven en voelde me beroerd en lag een dag of twee op bed. Dus ik probeer het onder controle te houden. Elk opioïdenprobleem maakt constipatie uiteraard erger.