Wegovy, ben je nieuwsgierig?

Aanbevolen apotheken op apotheekbeoordelaar

pythagoras

geacht lid
Ik gebruik Wegovy al meer dan een jaar. Ik beantwoord graag vragen als je die hebt. Ik begon met 182 en weeg nu 156, wat 14 procent van mijn lichaamsgewicht is (het gemiddelde verlies wordt meestal geschat op 10-15 procent).

Werd het vergoed door je verzekering? Ik weet dat het erg duur is. Ik zou het graag willen proberen, maar ik ben ouder en heb een paar gezondheidsproblemen, dus ik weet zeker dat ik het niet zou kunnen krijgen. Zijn de bijwerkingen erg? Als je bijwerkingen hebt, welke vind je dan het vervelendst?

Mijn verzekering dekte het. Ik heb diabetes, hoge bloeddruk en bmi >30. Ik was ongelukkig met 182 lbs, maar vond mijn omvang redelijk gemiddeld voor een 50-jarige. Het waren de medische aandoeningen die ervoor zorgden dat ik werd goedgekeurd, niet per se mijn gewicht.

Ik zou heel blij zijn als ik onder de 150 pond zou komen, maar ik zit al een paar maanden vast op dit gewicht. Ik verloor het meeste in de eerste 6 maanden, daarna werd het minder. Langzaam afvallen (1 of 2 pond per week) is beter, dan krijgt je lichaam de kans om zich aan te passen.

De ergste bijwerking die ik ervoer was een verhoogde hartslag (eerste paar maanden), waardoor ik bij lichte inspanning buiten adem raakte. Maar ik bleef het doen en uiteindelijk paste mijn lichaam zich aan.

Je moet wel proberen om preventief vezel- en constipatiesupplementen te nemen. Als je langer dan 2 dagen niet poept, doe dan je best om het probleem te verhelpen voordat het erger wordt, anders word je echt misselijk. Dit is mij een of twee keer overkomen, ik had geen medische hulp nodig, maar ik moest mezelf wel klysma's geven en voelde me beroerd en lag een dag of twee op bed. Dus ik probeer het onder controle te houden. Elk opioïdenprobleem maakt constipatie uiteraard erger.

Eerlijk gezegd heb ik niet veel bijwerkingen gehad. Ik krijg er zin in kleine porties. Ik eet een beetje en voel me vol. Ik heb altijd geprobeerd gezond te eten, dus ik heb mijn dieet helemaal niet veranderd. Ik ben gewoon tevreden met veel kleinere hoeveelheden. Met de medicatie heb ik het gevoel dat mijn eetlust in evenwicht is met wat ik kan verbranden. Voorheen consumeerde ik meer calorieën dan ik kon verbranden (en als gevolg daarvan kwam ik jaar na jaar een paar kilo aan), maar ik had gewoon de hele tijd honger! Het voelde onmogelijk om af te vallen. Ik heb ww geprobeerd, maar tegen de lunch waren al mijn punten op! Het voelde gewoon onmogelijk om af te vallen. De wegovy loste het constante hongerprobleem op.

Kun je het onbeperkt blijven gebruiken? Zou het gewicht terugkomen als je ermee stopte? Mijn dokter dacht dat ik misschien diabeet was. Hij heeft wat bloedonderzoek gedaan en dat is niet zo. Als ik diabeet was, zou Medicare het waarschijnlijk vergoeden. Ik heb gelezen dat ze het niet vergoeden voor gewichtsverlies.
Je bent behoorlijk wat kwijtgeraakt. Hoeveel meer zou je willen verliezen?

Ik heb begrepen dat obesitas, net als bloeddruk of diabetes, een levenslange aandoening is en als zodanig behandeld moet worden, dwz dat je de medicatie blijft gebruiken, zelfs nadat je je streefgewicht hebt bereikt. Ik heb gelezen dat mensen de neiging hebben om langzaam weer aan te komen als ze stoppen met de medicatie. (Zoals over een periode van een jaar of zo). Ik heb ook gelezen dat sommige mensen hun dosering afbouwen nadat ze hun streefgewicht hebben bereikt. Ik heb zelf ontdekt dat het plateau-effect na een jaar accuraat is (ik val niet echt meer af, ik blijf gewoon op gewicht). Zoals ik eerder zei, zou ik blij zijn als ik onder de 150 pond zou komen met mijn lengte van 5'5” of beter nog, ik zou willen dat mijn tailleomvang minder dan 34” is. Gewicht rond het middel dragen is niet goed en een betere maatstaf om naar te streven dan het getal op de weegschaal.

Kunt u achterhalen wat uw A1C was bij uw laatste bloedtest? Mijn arts was erg agressief in het voorschrijven van medicatie zodra mijn getal binnen het diagnostische bereik viel. Niet alle artsen beginnen zo snel met behandelen. Ik gebruik al jaren de laagste dosis metformine. Wat ik zeg is dat als u zelfs pre-diabetisch bent, een hoge bloeddruk hebt en uw BMI boven de 30 ligt (bij 180 pond was de mijne boven de 30), dat misschien genoeg is om u goedgekeurd te krijgen. Het is ongetwijfeld fijner om niet zoveel gewicht rond mijn middel te dragen. Het was zo ongemakkelijk.

Mijn waarden waren binnen het normale bereik. Ik ben erg zwaarlijvig. De laatste 2 jaar ben ik kilo's aangekomen. Ik begon veel gezondheidsproblemen te krijgen. Ik heb bloedarmoede, waardoor ik erg moe ben. Daarom krijg ik niet voldoende beweging. Ik heb 3 operaties aan mijn heup gehad, waardoor ik ook langzamer ben geworden. Ik slik medicijnen tegen hoge bloeddruk. Het zou geweldig zijn om dit gewicht te verliezen.

Ik begon ongeveer anderhalf jaar geleden met "Mounjaro" en probeerde vorig jaar ook een paar maanden "Wegovy". De verzekering dekte het niet voor mij omdat ik niet obees was en zelfs met GoodRX waren de kosten uit eigen zak krankzinnig. In plaats daarvan kocht ik het actieve ingrediënt, een ruwe peptide genaamd Tirzepatide uit China, en nam het tot maart van dit jaar toen ik overschakelde op Retatrutide, wat een superieure GLP-1 is en momenteel door de FDA wordt getest.

Door het peptide te kopen zonder dat ik een recept nodig had, bespaarde ik duizenden dollars en ik kon een jaarvoorraad kopen voor de kosten van 1 maand (zonder verzekering) in de VS. Toen ik begon, verloor ik ongeveer 30 pond binnen een paar maanden, en toen stagneerde ik, maar bleef het gebruiken in een lagere dosis voor onderhoud. Sinds ik ben overgestapt op Retatrutide ben ik in staat geweest om nog eens 10 pond te verliezen, en heb ik op dit moment niet veel meer te verliezen. Ik ben van plan om de rest van mijn leven GLP-1's te blijven gebruiken in een lage dosis. Het geld dat je bespaart op troep betaalt de kosten van de medicatie en het heeft me 1000 keer beter laten voelen. Mijn smaak in eten is compleet anders en ik geniet er nu echt van om gezond te eten.

@McFearless Waar ben je mee begonnen en waar ben je nu mee bezig?
In totaal 40 pond afgevallen? Dat is geweldig.
Ter info, ik geloof dat een maand Wegovy zonder verzekering ongeveer 1500$ kost. Heb je 1500 betaald voor een jaar van je medicijnen uit China? Gewoon nieuwsgierig

@pythagorean Ik was ongeveer 196 toen ik begon, en nu ben ik 154. Het grootste deel van het gewicht ging er heel snel af met Tirzepatide, maar het hardnekkige spul wilde niet weggaan totdat ik Retatrutide ging gebruiken. Vorig jaar had ik een jaarvoorraad Tirz gekocht voor minder dan $ 1000, maar het komt allemaal neer op de dosis die je neemt, en de prijzen van de Chinese peps fluctueren met de vraag, maar er is geen reden voor iemand om blut te raken door de merknaampennen te kopen. Wat mij betreft zou het illegaal moeten zijn voor de fabrikanten om te vragen wat ze in de VS doen, terwijl ze het in letterlijk elk ander land zoveel goedkoper verkopen.

@McFearless can you reveal reliable sources? When you switched medicines, did you start from a starting dose with the new medicine or high dose or somewhere in between?

@pythagorean I will make a new thread with the info (not sure it's allowed, but I will try). Regarding the switch from tirz to reta, after taking a month off, I started the reta at the lowest recommended dose. It would be very dangerous to jump into another one of these drugs at the full dosage. They don't all work the same, and I've read a few people that did it ended up in the hospital with pretty miserable experiences.

Terug
AdBlock gedetecteerd

Browser-plug-ins die advertenties blokkeren, verstoren sommige functies van dit forum. Schakel voor de beste site-ervaring uw adblocker uit.

Ik heb AdBlock uitgeschakeld    Nee, bedankt