Occipitale neuralgie

Aanbevolen apotheken op apotheekbeoordelaar

Dusty22

senior lid
Heeft iemand hier dit? Ik had er nog nooit van gehoord totdat ik de diagnose kreeg. Het is erg pijnlijk. Niet levensbedreigend, maar het deed me denken dat er iets ernstig mis was voordat ik de diagnose kreeg.
Elk advies om de symptomen te verlichten is welkom.

@Dusty22 Ik kan het googelen, maar is dit zenuwpijn die van de basis van je schedel naar je hoofd loopt? Als dat zo is, heb ik er wel eens last van gehad.

Een snelle en vieze truc is om 2 tennis- of handballen te pakken en ze in een lange sok te stoppen. Maak na elke bal een knoop. Leg hem onder je hoofd/nek. Plaats hem op de plek waar hij op de pijnbron drukt. Draai je hoofd voorzichtig op de ballen. Een fysiotherapeut zei ooit tegen me dat ik niet voor de pijn weg moest rennen, maar ertegenaan moest leunen -- zo breken we het op.

Een andere truc die ik leuk vind, is om een ​​dikke deken verticaal op te rollen en er dan op te gaan liggen, zodat je hele ruggengraat nu omhoog is, inclusief je hoofd. Concentreer je op je ademhaling en de wervelkolomstretch.

Het spijt me zo, Dusty. Ik weet dat dit verschrikkelijk is.

Laatst bewerkt:
Dank je wel. Ik ga dat proberen. Het veroorzaakt ook vreselijke hoofdpijn. Mijn dokter zei dat er geen genezing voor is. Hij zei dat hij me zou sturen voor een injectie, maar dat ik het waarschijnlijk elke 3 maanden zou moeten doen.
Ik waardeer het advies. Ik kan 's nachts niet slapen.

Ik heb ook geluk gehad met acupunctuur, chiropractie en therapeutische massage. Sommige acupuncturisten bevestigen een kleine oplaadpin aan de naalden, die het gebied als het ware een schok geeft.

Het is belangrijk om een ​​goede chiropractor te vinden -- ik heb geluk dat de mijne een echte genezer is. Ik zou NIET toestaan ​​dat ze je nek 'kraken'. Ik vind dat een gevaarlijke en enge praktijk. De mijne gebruikt een klein uitklapbaar hamertje dat een activator wordt genoemd. Na een behandeling laat ze me vaak liggen met een TENS-apparaat dat ze bij de pijnbron plaatst. Meestal ook ijspakkingen.

Masseren is ook een kwestie van geluk. Als je zenuwpijn in je hoofd hebt, zijn de spieren aan de basis van je hoofd vaak superstrak. De techniek die mij hielp, is dat ze de basis van je hoofd (liggend op je rug) omsluiten en langzaam druk uitoefenen met je vingers en zachtjes aan je hoofd trekken. Ik heb een plastic apparaat gekocht om dit soort dingen bij mezelf te doen. Het was moeilijk te vinden. Ik zal eens rondkijken en kijken of ik er een voor je kan vinden.

Dusty, is er iets gebeurd waardoor deze pijn bij jou is ontstaan? Een whiplash of zoiets? We hebben nog een ander lid dat hieraan lijdt. Ik denk dat het @SoSo is of zoiets. Hij koopt online bepaalde medicijnen die hem enigszins helpen. Ik denk benzo's, maar ik weet het niet zeker.

Ik ben zo terug.

Ik weet niet zeker wat dit veroorzaakt heeft. Ik heb al jaren last van mijn nek. Ik ben er 2 keer aan geopereerd. Ik denk niet dat dat de oorzaak is. Het lijkt erop dat het eerder gebeurd zou zijn. De basis van mijn nek zwelt ook op. Als ik mijn hoofd iets naar links draai, tintelt mijn gezicht en wordt de linkerkant gevoelloos. Ik word 's nachts wakker van de pijn. Ik heb geen medicatie gevonden die helpt de pijn te verminderen.
Ik waardeer je hulp. Ik ken niemand die dit heeft.

Twee nekoperaties is veel. Heb je een nekfusie of twee gehad? Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een fusie gehad van C6-C30. Wat er na verloop van tijd gebeurt (ongeveer 10 jaar na de operatie) is dat de schijf onder het gefuseerde gebied het gewicht van 2 wervels draagt ​​in plaats van één, en begint uit te puilen. Uitpuilende schijven kunnen op zenuwen drukken en pijn veroorzaken. Ik heb ervoor gekozen om geen 2e fusieoperatie te ondergaan omdat de eerste me helemaal bang maakte, ook al had ik 10 jaar lang goede pijnverlichting.

Oké, ik heb iets gevonden dat lijkt op wat ik in mijn nek gebruik als de hoofdpijn opspeelt.

Als uw arts bereid is u een injectie te geven waarvan hij denkt dat die kan helpen, zie ik daar geen kwaad in. Eén injectie kan uw herstel een kickstart geven en u de tijd geven om een ​​aantal van deze andere benaderingen te proberen. De injectie zal waarschijnlijk een verdovend middel en een ontstekingsremmer bevatten, misschien een steroïde? Hij moet u op precies de juiste plek injecteren om het te laten werken.

Misschien moet je een MRI laten maken om een ​​beter beeld te krijgen van wat er met je nekwervelkolom aan de hand is.

Je moet echter niet te veel prikken in de loop van de tijd, want ik denk dat dat ook nadelen heeft, zoals littekenweefsel.

Tintelen en gevoelloosheid zijn zorgwekkend. Is uw arts een neuroloog of neurochirurg?

Ik heb ongeveer 20 jaar geleden mijn eerste nekoperatie (fusie) gehad. Het werkte geweldig. Toen stuurde mijn dokter ongeveer 10 jaar later een neuroloog naar mijn rugpijn. Hij weigerde mijn rug te opereren tenzij ik hem ook mijn nek liet opereren. Ik vertelde hem
nee mijn nek is prima. Hij zei dat ik op de tafel kon sterven. Ik liep naar buiten en vroeg om een ​​second opinion. Die dokter was het met hem eens, ook al mocht ze hem niet. Dus liet ik haar mijn nek opereren. Het is nooit meer hetzelfde geweest.
Bedankt voor de amazon link. Ik ga het bekijken.
Mijn dokter zei hetzelfde, dat de injectie de zenuwen zou kalmeren en dat ik verschillende dingen kon proberen.

Ik heb onlangs 4 injecties voor occipitale neuralgie in mijn nek gekregen met behulp van zenuwbeeldvorming

hielp helemaal niet

Wat hielp-
Lyrica dagelijks innemen
Veranderende stoel waarin ik zit
Verander mijn kussen naar een zo dun mogelijk kussen. Grotere kussens duwen omhoog in je nek en triggeren je occipitale

Ik voel me nu 85% beter

Oh, acupunctuur hielp het beste, zolang het door een professional werd uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Ik ben het ermee eens dat een goed kussen essentieel is. Welk type je nodig hebt, hangt ervan af of je op je rug of op je zij slaapt.

Lyrica zou ook een goede keuze kunnen zijn. Normaal gesproken haat ik dat soort medicijnen, maar jouw situatie is qua pijn ernstig. Dit is allemaal veel, dus wees mild voor jezelf. Als de pijn relatief nieuw is, is er hoop dat het nog steeds weggaat.

Terug
AdBlock gedetecteerd

Browser-plug-ins die advertenties blokkeren, verstoren sommige functies van dit forum. Schakel voor de beste site-ervaring uw adblocker uit.

Ik heb AdBlock uitgeschakeld    Nee, bedankt