Lyrica en fysieke verslaving: tolerantie breekt met GABA-medicijnen

Aanbevolen apotheken op apotheekbeoordelaar

Gewoon Alex

Eminent lid
Het afgelopen jaar werd door mijn psych pregabaline 150 mg voor het slapengaan toegevoegd. dokter omdat Z-medicijnen niet helpen, aangezien ik al diazepam gebruik en mijn slapeloosheid schijnbaar alleen maar erger wordt naarmate ik ouder word

Ik nam het een paar maanden elke avond in, en plotseling deed het niets tenzij ik de dosis verhoogde. Typisch

Ik besloot er afstand van te doen om de tolerantie te verliezen en om te voorkomen dat ik verslaafd zou raken.

Het hebben van Valium maakte dit mogelijk, maar ik kreeg pijnlijke schokken die langs mijn benen naar mijn grote teen liepen, elke keer dat ik zelfs maar een gedachte dacht die me angst zou bezorgen, en alle andere klassieke GABAergische ontwenningsverschijnselen, die alleen maar werden getemperd door het hebben van diaz.

Ik heb horrorverhalen gelezen over pregabalineverslaving, dit soort dingen, maar om het zelf te ervaren. Ik gebruik het nog steeds, maar ik zal het niet twee nachten achter elkaar gebruiken. Ik heb ook mijn dosis diazepam verlaagd naar 10 mg per 24 uur ALS IK HET KAN NEMEN lol...

Het is moeilijk, maar diazepam werkt zo lang dat ik een paar maanden heb gehad waarin ik, hoewel ik er drie per dag kreeg, er maar één 's nachts nam, omdat het, net als de Lyrica, niets deed en ik een dosisverlaging nodig had om de tolerantie te vergroten. Het hielp enorm, want als het 6 uur is, kan ik het Valium voelen... wat ik nodig heb, want dit jaar was VERSCHRIKKELIJK

Ik wou dat ik dit met kratom kon doen, maar PK's zijn waar ik de grens trek bij het vrijwillig kunnen stoppen tenzij ik gedwongen wordt. Ik word zo depressief dat het eigenlijk niet veilig is... Ik ben bang voor elke vorm van gedwongen terugtrekking.

Hoe ouder ik word, hoe erger de oorlog tegen patiënten wordt, hoe meer ik de noodzaak zie om te hamsteren en me zorgen te maken... maar probeer dat niet te doen. Als ik maar een paar pillen of een paar gram kratom heb voordat ik mijn Rx vul of meer kratom koop, word ik ongerust omdat ik weet hoe moeilijk en snel het leven zou instorten als ik er plotseling geen toegang meer toe zou hebben. Ik ben blij dat ik enige controle heb over pijn en angst via. de medicijnen die ik nog steeds kan krijgen, maar ik erken ook dat ze een soort noodzakelijke vloek zijn. Ik ben aan het wandelen

Ik ben blij dat je dit hebt gepost. Ik heb vorige maand besloten om Lyrica zelf voor de eerste keer te proberen...slecht idee voor mij. Ik heb het maar 1 weken gebruikt en besloot zelf een tolerantiepauze te nemen, zonder er zelfs maar twee keer over na te denken.
Nou vriend, de afgelopen week was een hel, kan ik je vertellen. Ongeveer 48 uur na mijn laatste dosis (300 mg) kwam deze zeer donkere wolk opzetten, een slechte. Ik was vreselijk depressief, kon geen oog dichtdoen, was erg ongerust, had geen eetlust en alles rook slecht? Vreemd genoeg doet het denken aan benzo en opiaat wd, ik dacht er geen seconde aan dat lyrica dit zou kunnen hebben veroorzaakt, omdat ik gabapentine vaak zonder problemen ben begonnen en gestopt.
Ik heb altijd deze horrorverhalen over Lyrica gehoord, maar ik dacht echt dat deze mensen overdreven reageerden. Ik ben inmiddels enigszins hersteld, maar heb nog steeds aanhoudende problemen. Even een waarschuwing voor iedereen die dit soort dingen overweegt.

Wauw. Ik overweeg om Lyrica te proberen. Ik heb Gabapentine naar behoefte ingenomen, maar ik krijg er hersenmist van. Het helpt zeker bij mijn zenuwproblemen, maar ik kan er niet tegen als ik werk of rijd. Ik gedraag me dronken op 300 mg.

Ik ben ook bang voor gewichtstoename. Ik heb geruchten gehoord dat Gabapentine gewichtstoename veroorzaakt en dacht dat Lyrica een betere optie zou zijn.

Als iemand positieve ervaringen heeft, vertel ons dan hoeveel u gebruikt en eventuele bijwerkingen. Houd niet van het idee van afhankelijkheid, dus zou het alleen nemen als dat nodig is.

Ik ben onlangs geopereerd en heb de dosis gaba verdubbeld tot 600 mg. Ik heb meer dan ooit gegeten en ben 8-10 pond afgevallen. Misschien verbrandt het lichaam dat zichzelf herstelt de calorieën. Ik weet ook niet zeker of het iets doet, maar ik vind de bijwerkingen niet erg, in tegenstelling tot de meeste medicijnen. Het is een goed slaaphulpmiddel voor mij en er wordt gezegd dat het opioïden versterkt, wat een goede zaak voor mij is na de operatie. ps ik was al mager 6, 165 pond

Laatst bewerkt:
Werd 600 mg Lyrica per dag voorgeschreven vanwege angst. Mijn psychiater begon met 150 mg en bouwde dit op naar 600 mg. Ik was er ongeveer 3 weken helemaal uit. Toen leek het opeens alsof ik een tolerantie had ontwikkeld. Ik merkte een enorme vermindering van mijn angstniveaus. Dit duurde slechts een paar maanden. Na ongeveer 6 maanden voelde ik dat de medicijnen geen enkel effect hadden. Ik bleef die dosis twee jaar volhouden voordat ik deze geleidelijk afbouwde tot 300 mg per dag met de bedoeling mogelijk helemaal te stoppen.
Ik verminderde met 150 mg per keer en voelde eerlijk gezegd niet zoveel terugtrekking. Er gaat niets boven het ontwennen van benzo's of opiaten. Ik ben er echter een paar keer plotseling mee gestopt en heb last gehad van ernstige ontwenningsverschijnselen. Ik heb eigenlijk een voorraad lyrica. Ik weet dat dit stom is, maar als ik besluit een medicijn te verminderen/stoppen. Ik vertel het mijn artsen pas als ik met het afbouwen ben begonnen, voor het geval ik van gedachten verander.

Ik heb een psychiater gehad die suggereerde dat neurontin mij zou kunnen of willen helpen bij PTSS, depressie en angst. Ik kan hem niet genoeg benadrukken dat ik weet, zoals Mecha zei, dat het volkomen nutteloos is na het eerste effect dat je krijgt als je het zonder tolerantie inneemt.

Jarenlang hoge doseringen innemen veroorzaakt niets anders dan afhankelijkheid. Toch moet ik nog steeds vechten tegen het feit dat ik het om dwaze redenen moet Rx'en. Nee, ik wil geen Gabatril of een ander middel tegen aanvallen voor de stemming. Complete verspilling en gevaarlijk voor mij

Ben het eens met iedereen die voorstelt om uit de buurt van Lyrica te blijven. Ik werd een paar jaar geleden voorgeschreven voor angst, begon met 75 mg, wat bijna niets deed. De dosis werd verhoogd naar 150 mg en vervolgens naar 300 mg, wat wel hielp, maar na ongeveer 3 maanden merkte ik een verminderde effectiviteit, dus vroeg ik de arts om de dosis te verhogen, wat hij weigerde. Ik heb zelf geprobeerd de dosis te verhogen en was eerder klaar met mijn bijvulling.... en toen sloeg de wd toe. OMG, dat waren echt donkere dagen, alsof ik onder een zwarte, zware mist zat die me verstikte en af ​​en toe elektriciteitsstoten langs mijn benen liet stromen. Benzo's hielpen wel, maar ik werd er slaperig van en kon niet meer functioneren. Na ongeveer 2 weken van hel begonnen de dingen beter te worden en uiteindelijk werd het weer min of meer normaal. Hoewel de angst terugkeerde, besloot ik niet terug te gaan naar de kwaadaardige Lyrica, omdat de tolerantie te snel opbouwde en de wd verschrikkelijk was. Blijf weg van Lyrica als je kunt!

Lyrica kan een nachtmerrie zijn om uit te komen. Na een paar maanden dagelijks gebruik: Angstig, gespannen en slecht humeur, niets willen doen... het voelde allemaal donker en hopeloos. Ik denk hetzelfde als wat anderen hebben gezegd. het kostte me een paar van dat soort tests om de enige manier te ontwikkelen waarop ik het duurzaam kan gebruiken om mijn levenskwaliteit (voor angst/spreken) te verbeteren - een enkele dosis van 50-150 mg, maximaal één keer per week voor mij. Idealiter langer dan 2 weken. PRN alsof sommige mensen een benzo gebruiken. Sinds ik dit doe, is het duurzaam nuttig geweest (voor mij moet ik hieraan toevoegen). Ik weet dat het een licentie heeft om dagelijks te worden gebruikt, maar dat werkte helemaal niet voor mij; tolerantie ingesteld in dan afhankelijkheid....

Dit soort medicijnen heb ik in hetzelfde mandje gestopt vanwege hun farmacologische overeenkomsten, ook chemisch vergelijkbaar, en nadat ik ze alle drie heb geprobeerd, vergelijkbare effecten en neiging tot snelle afhankelijkheid als ze dagelijks worden gebruikt - hoewel ze nog steeds zo nuttig zijn als ze spaarzaam worden gebruikt in lage doses met gaten ertussen. gebruik (mandje bestaat uit pregabaline, gabapentine, fenibut en baclofen). Vroeger werd GHB aan hetzelfde mandje toegevoegd; continu gebruik onhoudbaar bleek mij al snel.

Ik zou ze voornamelijk allemaal hetzelfde behandelen, maar sommige hebben hun voor- en nadelen (persoonlijk geef ik de voorkeur aan kleine doses phenibut voor vertrouwen en het geven van drive en energie, een nucleaire optie, probeer dit maximaal één keer per maand te houden en spreken in het openbaar, pregabaline voor slaap of gegeneraliseerde angst). Baclofen heeft hiervoor als tussenweg gebruikt.

De belangrijkste boodschap is: ik denk dat deze op de lange termijn nuttiger kunnen zijn als ze spaarzaam worden gebruikt wanneer ze nodig zijn in lage doses versus de gebruikelijke dagelijkse doses (300 mg BD lyrica!)

Moet echt de nadruk leggen op YMMV - alleen mijn persoonlijke systeem waarvoor ik het gebruik (kan heel goed verschillen van die van jou)
X

Op Gabap was het zo mistig dat ik het badwater heb laten overlopen. Houd er niet van om zo ruim te zijn. Een beetje verdoofd, oké. Maar zonder bewustzijn, nee 😅

Van wat ik heb gelezen is lyrica slechts een bijgewerkte versie van neurotine die drie keer sterker is.

Ik denk dat het probleem is dat mensen te veel Lyrica nemen of voorgeschreven krijgen, als er 25 mg in de verpakking zit, en de normale dosering is 75 mg per dag, maar als je tot 600 kunt gaan, kunnen en zijn de verschillen in bijwerkingen enorm. . Ik denk dat artsen denken dat Lyrica veilig is, en dat ze de doseringen te veel en te vroeg verhogen. Ik ken een paar mensen die met 150 mg per dag perfect zijn, maar als ze per ongeluk meer nemen, beginnen ze zich behoorlijk beroerd te voelen. Pregabaline was in theorie een verbeterde versie.

Ik gebruik 300 mg per dag gedurende 5 maanden en mis vaak een dosis en merk niets. Sterker nog, ik heb er nooit veel van gemerkt, inclusief pijnverlichting. In het begin hielp het wel met slapen, maar gabapentine ook. Ik wilde Dr. vragen om de volgende appt. iets anders te proberen. Nu maak ik me zorgen over deze w/d-berichten. Ohhh nou, ik heb al met veel dingen gestopt.

@DB Dicey Als u de voorgeschreven hoeveelheid inneemt, zal uw opname niet bestaan ​​of zeer minimaal zijn. Zolang u geen drugs misbruikt, is de ontwenning over het algemeen licht of niet merkbaar.

@DB Dicey Als u de voorgeschreven hoeveelheid inneemt, zal uw opname niet bestaan ​​of zeer minimaal zijn. Zolang u geen drugs misbruikt, is de ontwenning over het algemeen licht of niet merkbaar.
Niet waar. Ik nam 150 mg tweemaal daags gedurende acht maanden tot een jaar en kreeg matige symptomen voordat het eindigde. Van slapeloosheid en extra angst, tot pijnlijke schokken langs mijn benen tijdens angstaanvallen.

Nuerontin heeft in hogere doses gedurende langere tijd dezelfde effecten. Terugtrekking indien niet correct getitreerd

Ik heb pregabaline nooit geprobeerd. Is het niet vergelijkbaar met gabapentine (waarvoor ik eerder een script heb gemaakt)?
Pregabaline is een gecontroleerd geneesmiddel, C5 en Gab niet. Mijn dokter geeft me zoveel als ik wil, maar ik merk dat mijn pijnmedicijnen er echt niet sterker van worden. Gewoon mijn DNA denk ik..lol

Persoonlijk blijf ik bij Lyrica omdat de bijwerkingen van Gabapentine haarverlies zijn. Nee, dank je, daarom ben ik overgestapt!

Terug
AdBlock gedetecteerd

Browser-plug-ins die advertenties blokkeren, verstoren sommige functies van dit forum. Schakel voor de beste site-ervaring uw adblocker uit.

Ik heb AdBlock uitgeschakeld    Nee, bedankt