Heeft iemand ooit een door medicatie veroorzaakte uitslag gehad? Pijn Medicatie complicaties

Aanbevolen apotheken op apotheekbeoordelaar

beruchte ryan

Vooraanstaand lid
Dus 3 maanden geleden kreeg ik huiduitslag op beide onderarmen
Behandeling gestart voor Keratose / Folliculitis

3 maanden later werkt dat niet, dus ik vraag om een ​​biopsie

Ik kreeg de sarcastische opmerking: "Alle mannen willen een biopsie en willen hun dokter niet geloven" (...)
Hoe dan ook, ik wacht op de biopsie en ik krijg direct een telefoontje van de dermatoloog die haar excuses aanbiedt, omdat ze het mis had en ik iets heb dat iets zeldzamer is.
(laat altijd een biopsie uitvoeren)
Ik heb een huiduitslag die wordt veroorzaakt door medicatie, netelroos of een aanval van geleedpotigen (zoals mijn biopsie aangeeft)

De 4 medicijnen die ik gebruikte waren:
Buprenorfine (ik gebruik dit al 15 jaar)
Clonazepam (ik gebruik dit al 15 jaar)
Lyrica (3 maanden ingenomen)
en Baclofen (3 maanden ingenomen)

De twee nieuwe medicijnen die de afgelopen 6 maanden zijn toegevoegd, zijn Baclofen en Lyrica. Ik begon ermee rond de tijd dat ik de huiduitslag kreeg.

Ik heb al 2 weken geen van beide medicijnen meer gebruikt

DUS NU ZIT IK ECHT VAST

het enige wat ik nu kan doen is stoppen met mijn buprenorfine. en dan uiteindelijk de klonopin

Mijn armen branden en ik heb nog geen manier gevonden om het weg te krijgen, en ik krijg er een heleboel vreselijke littekens van

Wat de dermatoloog mij heeft gegeven, helpt mij helemaal niet met mijn probleem, en ze zeiden dat ik moest stoppen met de medicijnen

Bovendien weigert mijn pijnbestrijding mij nu ook nog eens medicijnen voor te schrijven, omdat ze het niet erger willen maken.
Ik zou Ketamine van hen krijgen, maar ik heb nooit een telefoontje gehad. Ik vermoed dat ze willen voorkomen dat mijn huiduitslag erger wordt.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik buprenorfine, maar ik gebruik transdermale pleisters…. Bovendien krijg ik 2 mg voor doorbraakpijn… waarvoor ik vandaag heb gehad…. Ik gebruik bupe bijna tegelijkertijd als jij… en ik gebruik ook even lang baclofen… 60 mg per dag…. maar de meeste dagen blijf ik op 30 mg…. het enige probleem dat ik had, was het misselijkheidsgedeelte van bupe… vooral als ik de 2 mg onder de tong gebruik…. Maar ik heb nooit huiduitslag gehad van deze medicijnen… ik hoop dat het snel beter gaat dinger

Dus 3 maanden geleden kreeg ik huiduitslag op beide onderarmen
Behandeling gestart voor Keratose / Folliculitis

3 maanden later werkt dat niet, dus ik vraag om een ​​biopsie

Ik kreeg de sarcastische opmerking: "Alle mannen willen een biopsie en willen hun dokter niet geloven" (...)
Hoe dan ook, ik wacht op de biopsie en ik krijg direct een telefoontje van de dermatoloog die haar excuses aanbiedt, omdat ze het mis had en ik iets heb dat iets zeldzamer is.
(laat altijd een biopsie uitvoeren)
Ik heb een huiduitslag die wordt veroorzaakt door medicatie, netelroos of een aanval van geleedpotigen (zoals mijn biopsie aangeeft)

De 4 medicijnen die ik gebruikte waren:
Buprenorfine (ik gebruik dit al 15 jaar)
Clonazepam (ik gebruik dit al 15 jaar)
Lyrica (3 maanden ingenomen)
en Baclofen (3 maanden ingenomen)

De twee nieuwe medicijnen die de afgelopen 6 maanden zijn toegevoegd, zijn Baclofen en Lyrica. Ik begon ermee rond de tijd dat ik de huiduitslag kreeg.

Ik heb al 2 weken geen van beide medicijnen meer gebruikt

DUS NU ZIT IK ECHT VAST

het enige wat ik nu kan doen is stoppen met mijn buprenorfine. en dan uiteindelijk de klonopin

Mijn armen branden en ik heb nog geen manier gevonden om het weg te krijgen, en ik krijg er een heleboel vreselijke littekens van

Wat de dermatoloog mij heeft gegeven, helpt mij helemaal niet met mijn probleem, en ze zeiden dat ik moest stoppen met de medicijnen

Bovendien weigert mijn pijnbestrijding mij nu ook nog eens medicijnen voor te schrijven, omdat ze het niet erger willen maken.
Ik zou Ketamine van hen krijgen, maar ik heb nooit een telefoontje gehad. Ik vermoed dat ze willen voorkomen dat mijn huiduitslag erger wordt.

@infamousryan

Dus, we zijn hier al lang genoeg (en hebben elkaars berichten lang genoeg gezien/gelezen) dat ik een suggestie ga doen die misschien klinkt als "woo" of "hopium", maar waar ik nu al een paar jaar onderzoek naar doe. Het komt er in principe op neer dat je een gezond darmbioom nodig hebt om gezond te zijn. (Er zijn eigenlijk veel onderzoeken over dit onderwerp, maar ik vraag je om me genoeg te vertrouwen om dit nu gewoon te overwegen...)

Veel medicijnen, niet alleen antibiotica (maar ook baclofen en de meeste "pam"-medicijnen) doden veel tot alle "goede" bacteriën in uw onderbuik. De snelste manier om de darmflora te verbeteren, is door probiotica en prebiotica aan uw dieet toe te voegen. Idealiter kunt u dit via voedsel doen, maar als u begint met een plan om de gezondheid van uw darmen te verbeteren, is het sneller om eerst supplementen te gebruiken.

Je moet ongeveer een maand pre-/probiotica toevoegen voordat je een significante verbetering in je gezondheid kunt verwachten (in jouw geval voor de huiduitslag), maar wow, als het echt zo makkelijk is om een ​​probleem te laten verdwijnen, dan is het het proberen waard, toch? En dan heb ik het over dingen die je in een supermarkt of online kunt kopen, geen Rx nodig, etc.

Ik hoop dat dit niet neerbuigend klinkt, want ik gooi dit alleen maar in de lucht als idee. Probeer het, of niet, wat je wilt. In beide gevallen hoop ik dat je je snel beter voelt!

-C.

Laatst bewerkt:
Hoe is het nu met je uitslag? Is het rustiger geworden?

Ik kreeg huiduitslag van carbamazepine (een medicijn tegen zenuwpijn), het is een van de oudere generaties. De huiduitslag zat op mijn handen en voeten en zodra ik naar de dokter ging, haalden ze me er meteen mee van af, omdat carbamazepine een heel gevaarlijke huiduitslag kan veroorzaken. Sinds ik een van de nieuwere medicijnen gebruik, heb ik helemaal geen huiduitslag meer.

Rug
AdBlock gedetecteerd

Browser-plug-ins die advertenties blokkeren, verstoren sommige functies van dit forum. Schakel voor de beste site-ervaring uw adblocker uit.

Ik heb AdBlock uitgeschakeld    Nee, bedankt