Daar gaan we weer, de acties van één individu veroorzaken dit...

Aanbevolen apotheken op apotheekbeoordelaar

CitroenDiesel

Vooraanstaand lid
Ik heb het gevoel dat dit een onderwerp is dat sommigen misschien boos zal maken. Ik bedoel het niet respectloos, maar als ik het nieuws aanzet en het hele onzinverhaal hoor over Matthew Perry, de gast uit Friends, die nu de drug Ketamine heeft, is dat echt het laatste waar we ons zorgen over moeten maken, als we in de schijnwerpers staan.
Ik zeg niet dat die gast het verdiende of zoiets, maar nu, vanwege wat ik echt voel in die specifieke situatie, heeft hij keuzes gemaakt dat het aan hem was om het niet te lang te laten duren, dit is iets dat niet gekruid of nep of synthetisch was. Het was meetbare medicatie die veel mensen heeft geholpen. Die gast heeft het misbruikt. Ze zeiden dat ik geloof dat hij die dag 3 doses had gehad, niet echt veel. Nu zijn de artsen natuurlijk de schuldige.

Het is voor mij extreem frustrerend omdat jonge mensen in een ziekmakend tempo sterven, jonge, onwetende individuen die op zoek zijn naar verlichting en omdat het zo'n last is voor artsen om zelfs maar iets voor pijn te schrijven. Dus mensen wenden zich dan tot straatproducten, die in ieder geval in sommige delen van het land overstromen en niet te onderscheiden zijn van echte farmaceutische middelen. Waar ik eigenlijk een apart draadje over wil openen om te bespreken wat we moeten doen om dat probleem te bestrijden.

Ik weet dat we in een behoorlijk overgevoelige omgeving leven, maar ik heb gewoon het gevoel dat shit er opeens toe doet omdat het een acteur is... Dat is wel triest, ik bedoel, ik heb het gevoel dat ik steeds meer mensen totaal niet begrijp. Ik vind het altijd een tragedie als iemand door drugs om het leven komt, maar dat, dan voelt letterlijk bijna alles in de maatschappij als... eerlijk gezegd gênant. Ik ben gewoon iemand die afgaat op rationaliteit en logisch denken, het lijkt steeds meer iets van het verleden te zijn.

Ik ben benieuwd naar de gedachten van anderen

Dus Perry betaalde die ene gast 55k voor ketamine, ik bedoel het goed als hij zoveel op straat heeft uitgegeven...hoef ik nog meer te zeggen? Hij had maar 27 shots. Hij was duidelijk niet bepaald een genie in dit hele gedoe. Ik verontschuldig me als iemand dit verkeerd opvat of gewoonweg last heeft van deze gedachte, maar ik heb het gevoel dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden. Als mij iets overkomt en het komt niet door een neppil, zelfs als dat wel zo is...heb ik wel wat keuzes gemaakt. Maar meestal heb ik het gevoel dat het de nepmedicijnen zijn die eruit zien als echte die gewoonweg onmiskenbaar zijn in het feit dat ze vergif zijn, niet bedoeld voor iemand die niet al een krankzinnige tolerantie heeft, dat ik weet niet waarom we gewoon de andere kant op kijken... het laat oxycontin eruit zien als een light drug. Ik zeg alleen maar dat ik het niet meer weet.

Ik snap je... Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat ketamine in een negatief daglicht komt te staan. Hoewel het eerlijk gezegd de enige substantie is die in en uit de gunst van de gezondheidszorg lijkt te zijn geraakt.

Dus Perry betaalde die ene gast 55k voor ketamine, ik bedoel het goed als hij zoveel op straat heeft uitgegeven...hoef ik nog meer te zeggen? Hij had maar 27 shots. Hij was duidelijk niet bepaald een genie in dit hele gedoe. Ik verontschuldig me als iemand dit verkeerd opvat of gewoonweg last heeft van deze gedachte, maar ik heb het gevoel dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden. Als mij iets overkomt en het komt niet door een neppil, zelfs als dat wel zo is...heb ik wel wat keuzes gemaakt. Maar meestal heb ik het gevoel dat het de nepmedicijnen zijn die eruit zien als echte die gewoonweg onmiskenbaar zijn in het feit dat ze vergif zijn, niet bedoeld voor iemand die niet al een krankzinnige tolerantie heeft, dat ik weet niet waarom we gewoon de andere kant op kijken... het laat oxycontin eruit zien als een light drug. Ik zeg alleen maar dat ik het niet meer weet.
Ik ben het helemaal met je eens. We lijken altijd iemand anders de schuld te moeten geven van onze daden. Het is erg frustrerend, vooral omdat als we op deze manier blijven denken, de overheid het recht heeft om in te grijpen en te beslissen wat goed voor ons is en wat niet, omdat we niet bereid zijn om verantwoordelijkheid te nemen voor onze eigen daden.

Als iemand iets verkoopt en verkeerd voorstelt wat het is, is dat één ding. Maar ongeacht wie een substantie verkoopt, dat is wat hij/zij zegt dat het is - dat is de verantwoordelijkheid van degene die het inneemt. Ik weet niet hoe het anders kan worden gezien…????

@CitroenDiesel Ik ben het met je eens. Perry had duidelijk geen controle over zijn verslavingen, maar wat hem fataal werd, was de combinatie van de medicijnen en de hot tub. Daarna kreeg hij volgens mij een hartaanval.

Ketamine zou in een klinische setting in kleine doses moeten worden toegediend, maar hij besloot dat hij het lekker vond en meer wilde. Dat was zijn beslissing, maar natuurlijk moet de schuld in deze maatschappij bij iemand anders gelegd worden. Ik heb medelijden met zijn vader, die ongetwijfeld vond dat hij moest doen wat zijn baas wilde. Er is een heksenjacht wanneer een beroemdheid een overdosis neemt.

Kijk eens naar al die pijnpatiënten die lijden door verslavingen. Ik hoop dat hetzelfde niet met ketamine gebeurt, maar ketaminevergiftigingen zijn de afgelopen jaren toegenomen, omdat mensen het middel misbruiken. Mensen met depressies die resistent zijn tegen behandelingen zullen er ongetwijfeld onder lijden.

@notcharlotte helemaal mee eens. Bijvoorbeeld, ik val soms in slaap terwijl ik rechtop in mijn bed zit na het nemen van slaapmedicatie en het surfen op internet. Als ik in een hot tub zou zitten, zou ik verdrinken! En verslaafden nemen elke dag een overdosis en er zijn geen onderzoeken, maar omdat hij een beroemdheid was, moet de schuld bij anderen worden gelegd. Begrijp me niet verkeerd, ik heb enorm veel sympathie voor Matthew Perry, echt waar, maar hij is helaas bezweken aan zijn verslaving.

@notcharlotte ... maar helaas is hij aan zijn verslaving ten onder gegaan.
Ik denk dat dit een manier is om de verantwoordelijkheid voor zijn trieste overlijden aan te wijzen.
Matthew Perry werd echter, naar mijn mening, vergiftigd door de mensen in zijn leven die hem bleven voorzien van duidelijk onveilige doses ketamine en hem bleven injecteren totdat ze hem uiteindelijk doodden.
Het rechtssysteem zal hier uiteindelijk een oplossing voor vinden en dan zullen we zien of deze personages schuldig worden bevonden en gestraft voor hun bijdrage aan zijn dood.
Dat hoop ik persoonlijk wel.

Ik snap je... Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat ketamine in een negatief daglicht komt te staan. Hoewel het eerlijk gezegd de enige substantie is die in en uit de gunst van de gezondheidszorg lijkt te zijn geraakt.
Ketamine heeft absoluut een ingewikkelde geschiedenis in de medische industrie. Pas onlangs is het opnieuw geïntroduceerd voor een compleet nieuw klinisch doel. Gebruik bij behandelingsresistente depressie. En het heeft een grote werkzaamheid laten zien. Gelukkig doodt ketamine mensen niet echt op zichzelf, dus ik zou voorspellen dat het nog een tijdje veilig is. Vooral omdat we al die andere gekke nieuwe opioïden in pillen hebben geperst met god weet welke verdovende middelen.

Eerlijk gezegd, als we het punt bereiken waarop ketamine de rol van een van de grote boeman speelt, dan hebben we al een hoop vooruitgang geboekt vergeleken met waar we nu zijn.

@notcharlotte ... maar helaas is hij aan zijn verslaving ten onder gegaan.
Ik denk dat dit een manier is om de verantwoordelijkheid voor zijn trieste overlijden aan te wijzen.
Matthew Perry werd echter, naar mijn mening, vergiftigd door de mensen in zijn leven die hem bleven voorzien van duidelijk onveilige doses ketamine en hem bleven injecteren totdat ze hem uiteindelijk doodden.
Het rechtssysteem zal hier uiteindelijk een oplossing voor vinden en dan zullen we zien of deze personages schuldig worden bevonden en gestraft voor hun bijdrage aan zijn dood.
Dat hoop ik persoonlijk wel.
Als iemand sterft aan alcoholvergiftiging, zijn de medewerkers van de drankwinkel dan de schuldige?

Het spijt me, maar jouw overtuiging over wie verantwoordelijk is, is exemplarisch voor deze hele kwestie van het beschuldigen van de leveranciers en niet van de "vragers". Als de stoffen die Perry zocht allemaal legaal waren, zouden we niemand anders dan hem de schuld geven. Maar de reden dat die stoffen NOG steeds beschikbaar zijn ondanks hun illegaliteit, is omdat er vraag naar is.

Zolang we denken dat de leveranciers het probleem zijn, zullen we voor altijd vastzitten aan een steeds toenemende en steeds gevaarlijkere oorlog tegen drugs. Het is tenslotte wat de kartels in stand houdt.

Waar is de persoonlijke verantwoordelijkheid? Niemand hield een pistool tegen het hoofd van deze persoon. Hij maakte de keuzes en hij had zeker de middelen om elke keuze te maken, inclusief behandeling, die hij wenste.

Wanneer zullen we ooit deze ijzersterke wet van de menselijke natuur leren: zolang er vraag is, zal er altijd aanbod zijn?

Denken we dat prostituees de schuld krijgen van de “johns”? Natuurlijk niet. (Nou ja, dat hoop ik tenminste.) En helaas hebben we nog niet geleerd dat het nooit werkt om van de voorraad af te komen. Onze drugsproblemen worden alleen maar erger en zullen blijven bestaan ​​zolang we ze op dezelfde verkeerde manier benaderen…????

Ik maak me zorgen over wat dit gaat doen met het succes dat mensen hebben gehad met lage doseringen ketamine en thuis "grote doseringen" ketamine. Eerder dit jaar heb ik het geprobeerd omdat ik een paar mensen ken die er levensveranderende ervaringen mee hebben gehad. Ik had het geluk om een ​​voorschrijver te vinden op slechts 20 minuten afstand van mij, en toen ik hem ontmoette, ontdekte ik dat hij zijn hele praktijk rond ketaminetherapie uitbreidt, en een van de grootste voorschrijvers in de VS is via telegeneeskunde, en personeel heeft dat in vrijwel elke staat een vergunning heeft. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om er niet mee door te gaan. Ik kreeg het recept in de vorm van een grote tablet die in mijn mond oploste, en ik tripte mijn kont eraf. Het was interessant en geweldig, maar de kater ervan de volgende dag was vreselijk, dus ik ben ermee gestopt. Ik probeer het misschien nog eens met microdosering (kleine dagelijkse doses die je niet in de war brengen). Dit nieuws over Perry baart me zorgen omdat ik verschillende nieuwsberichten heb gehoord met medische experts die zeggen dat de overheid een onderzoek moet starten naar deze voorschrijvers. Wat Perry deed, mag niet alle vooruitgang die ketamine in het leven van andere mensen heeft geboekt, tenietdoen. Ik vrees dat het die kant op gaat.

Ik maak me zorgen over wat dit gaat doen met het succes dat mensen hebben gehad met lage doseringen ketamine en thuis "grote doseringen" ketamine. Eerder dit jaar heb ik het geprobeerd omdat ik een paar mensen ken die er levensveranderende ervaringen mee hebben gehad. Ik had het geluk om een ​​voorschrijver te vinden op slechts 20 minuten afstand van mij, en toen ik hem ontmoette, ontdekte ik dat hij zijn hele praktijk rond ketaminetherapie uitbreidt, en een van de grootste voorschrijvers in de VS is via telegeneeskunde, en personeel heeft dat in vrijwel elke staat een vergunning heeft. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om er niet mee door te gaan. Ik kreeg het recept in de vorm van een grote tablet die in mijn mond oploste, en ik tripte mijn kont eraf. Het was interessant en geweldig, maar de kater ervan de volgende dag was vreselijk, dus ik ben ermee gestopt. Ik probeer het misschien nog eens met microdosering (kleine dagelijkse doses die je niet in de war brengen). Dit nieuws over Perry baart me zorgen omdat ik verschillende nieuwsberichten heb gehoord met medische experts die zeggen dat de overheid een onderzoek moet starten naar deze voorschrijvers. Wat Perry deed, mag niet alle vooruitgang die ketamine in het leven van andere mensen heeft geboekt, tenietdoen. Ik vrees dat het die kant op gaat.
Dit probleem met sommige mensen die iets misbruiken zodat niemand anders er toegang toe zou moeten hebben, is zo frustrerend. We hebben deze houding gewoon niet met alcohol, ondanks dat het zo duidelijk zoveel levens vernietigt, maar we springen meteen naar dit idee met alles anders (nou ja, behalve wapens dan.)????

Het willekeurig kiezen van wat oké is en wat niet, gebaseerd op het misbruik van dingen door een paar mensen, laat maar weer eens zien hoe snel we iedereen de schuld geven, behalve de persoon die ervoor kiest om dingen te misbruiken. En dus moeten we onze nanny state overheid voor ons laten beslissen wat we wel en niet mogen drinken. God, ik word er zo moe van…

Ik denk niet dat dit ingewikkeld is. Als iemands opzettelijke acties resulteren in de dood van een ander door een overdosis drugs, dan is dat de definitie van doodslag.
Bovendien beschouwen aanklagers dit soort sterfgevallen door overdoses steeds vaker als moord.
Denk aan de drugsdealer die opzettelijk tramadoltabletten met fentanyl vermengt. Eén pil wordt ingenomen en iemands jonge dochter krijgt een overdosis en sterft. Er moet verantwoording worden afgelegd voor dit soort slechte acteurs, ongeacht hun bedoelingen.
Het lijkt erop dat Matthey Perry een groep slechte acteurs heeft gehad en zij zouden strafrechtelijk ter verantwoording moeten worden geroepen.

Ik denk niet dat dit ingewikkeld is. Als iemands opzettelijke acties resulteren in de dood van een ander door een overdosis drugs, dan is dat de definitie van doodslag.
Bovendien beschouwen aanklagers dit soort sterfgevallen door overdoses steeds vaker als moord.
Denk aan de drugsdealer die opzettelijk tramadoltabletten met fentanyl vermengt. Eén pil wordt ingenomen en iemands jonge dochter krijgt een overdosis en sterft. Er moet verantwoording worden afgelegd voor dit soort slechte acteurs, ongeacht hun bedoelingen.
Het lijkt erop dat Matthey Perry een groep slechte acteurs heeft gehad en zij zouden strafrechtelijk ter verantwoording moeten worden geroepen.
Als iemand een substantie verkeerd voorstelt, ben ik het helemaal met je eens. En dit is natuurlijk het gevaar als mensen substanties op straat gaan zoeken in plaats van ze legaal beschikbaar te hebben, zoals bij alcohol.

Maar als iemand iemand anders een substantie verkoopt die precies is wat beide partijen ervan verwachten, dan is de enige die verantwoordelijk gehouden moet worden, naar mijn mening, degene die die substantie daadwerkelijk in zijn lichaam heeft gestopt. In feite is hij degene die zichzelf heeft gedood door die ene daad.

Nogmaals - als we ooit verwachten dat deze drugsoorlog eindigt of zelfs kleiner wordt, moeten we stoppen met het benaderen van het probleem vanuit de aanbodzijde en ons richten op de vraag. Het is wensdenken en onrealistisch om te geloven dat het verwijderen van één persoon (een dealer) samen met een kleine hoeveelheid van een drug enige impact heeft op de grotere schaal. Maar we blijven hameren op deze aanpak terwijl we het probleem steeds groter zien worden...🤔

@jaders Ik kan het niet meer eens zijn met vrijwel alles wat je zei, en ik denk niet dat het ooit zal veranderen. Niet in de VS in ieder geval. Ze vinden het geweldig om ons te vertellen wat we wel en niet mogen eten, welke medicijnen we wel en niet mogen nemen, en dat is met opzet en vanwege het geld.

Persoonlijke meningen terzijde, we zullen zien wie uiteindelijk verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van Matthew Perry.
In het verleden ben ik betrokken geweest bij veel discussies over dit onderwerp. Over het algemeen geloof ik dat het bepalen van de oorzaak van een specifieke overdosisdood veel ingewikkelder kan zijn dan alleen de overledene ter verantwoording roepen.

Persoonlijke meningen terzijde, we zullen zien wie uiteindelijk verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van Matthew Perry.
In het verleden ben ik betrokken geweest bij veel discussies over dit onderwerp. Over het algemeen geloof ik dat het bepalen van de oorzaak van een specifieke overdosisdood veel ingewikkelder kan zijn dan alleen de overledene ter verantwoording roepen.
Het is misschien ingewikkelder, maar ik denk dat het alleen komt omdat we zo verbijsterd zijn door wat de vraag drijft. Waarom blijft iemand zelfdestructief gedrag vertonen in plaats van hulp te zoeken? De basisreden is natuurlijk de beloning op dat moment versus het ongemak van het uitstellen van bevrediging, maar je vraagt ​​je af waarom we bevrediging op een aantal gebieden kunnen uitstellen, maar als het gaat om deze intense chemie in de hersenen, hebben we geen idee waarom iemand zulke risico's neemt om dat gevoel van beloning te krijgen.

Juist omdat het ZO complex is, negeren we de vraag en denken we dat onze problemen opgelost zullen zijn als we de schadelijke stoffen maar buiten bereik houden, vind ik.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat als we evenveel of zelfs meer moeite steken in het aanpakken van de factoren die de vraag daadwerkelijk stimuleren, we op dit gebied daadwerkelijk winst kunnen boeken.

Laatst bewerkt:
@jaders Ik kan het niet meer eens zijn met vrijwel alles wat je zei, en ik denk niet dat het ooit zal veranderen. Niet in de VS in ieder geval. Ze vinden het geweldig om ons te vertellen wat we wel en niet mogen eten, welke medicijnen we wel en niet mogen nemen, en dat is met opzet en vanwege het geld.
Persoonlijk denk ik dat het "zou kunnen" veranderen als onze bereidheid om persoonlijke verantwoordelijkheid te nemen voor onze eigen acties sterker zou worden. Ik denk eerlijk gezegd dat we onze regering ons laten vertellen wat we moeten doen, en zelfs WILLEN, zodat we ZELF niet verantwoordelijk hoeven te zijn voor onszelf. Het is zo'n onderdeel van de menselijke natuur om de slechte ervaringen op iets of iemand anders af te schuiven, in plaats van onszelf en onze eigen beslissingen helder te bekijken. Hele sekten zijn gebouwd op deze neiging bij mensen om te willen dat anderen ons vertellen wat we moeten doen en hoe we moeten leven. Voor mij is dat de basis van religies en hardhandige regeringen. Als iemand anders ons de regels en de "antwoorden" geeft, hoeven we niet om te gaan met de angst die gepaard gaat met het zelf uitzoeken ervan, en kunnen we zeuren en klagen over hoe dom die regels zijn, omdat we het gevoel hebben dat we ze niet hebben gemaakt.

Hoe dan ook, het is een interessante discussie, maar ik voel me extreem gefrustreerd over hoe vaak mensen de verantwoordelijkheid voor hun keuzes willen afschuiven. Het is zeker de basis van waarom we deze onzin van het kopen van onveilige medicijnen via internet moeten doorstaan ​​in plaats van daadwerkelijk samen te werken met een zorgprofessional die ons in staat stelt om geïnformeerde keuzes te maken, terwijl we nog steeds het laatste woord hebben over wat die keuzes zijn.

@jaders Ik heb het gevoel dat Perry slechte keuzes zou blijven maken, omdat hij een verslaafde was. Hij had zelfs een nuchterheidscoach nodig op de set van Friends, zoveel jaar geleden. Beroemdheden gebruiken hun macht en geld om anderen tot hun wil te dwingen. Ik heb de zaak opgezocht en hij was zeker betrokken bij een aantal louche figuren, maar om eerlijk te zijn zocht hij ze op. Ik denk nog steeds dat de assistent hiertoe gedwongen werd, vanwege zijn baan en het machtsverschil. Wat ontbreekt in het nieuws is Perry's schuld. Hij heeft zijn assistent blijkbaar gevraagd om hem "een flinke dosis te geven." Misschien is het alleen de twijfelachtige verslaggeving, maar ze doen Perry af als slachtoffer. (Ik weet niet veel over ketamine, omdat ik dacht dat het in pillen verkrijgbaar was. Perry had in ieder geval het verstand om gereguleerde voorgeschreven medicijnen te krijgen)

Ik vind het gewoon vervelend dat de paar echte verslaafden zoals Perry het voor iedereen verpesten. Verslaving is een ziekte en een vreselijke. Toch wuiven we alcoholisme weg omdat het legaal is, terwijl drugsdoden een eetbui veroorzaken. Verslaafden zouden uit de discussie moeten worden gehaald en niet door de overheid moeten worden gebruikt om iedereen te beperken. Veel mensen kunnen een glas wijn drinken en stoppen. Veel mensen kunnen jarenlang hun voorgeschreven PK's slikken zonder problemen. Wat is het verschil?

Ik kan me een soortgelijke heksenjacht met Anna Nicole Smith herinneren. Ze gebruikte aliassen toen ze medicijnen voorgeschreven kreeg om de pers te ontlopen en de schuld werd bij haar vriend/advocaat gelegd. Hij werd uiteindelijk vrijgesproken (hij dwong haar haar identiteit te verbergen? Echt waar?) Ik had medelijden met die vent, want niemand had Anna gedwongen om chloralhydraat te mengen met haar cocktail van drugs. Die arme man heeft jarenlang in de rechtbank tegen de aanklachten gevochten voordat een rechter de zaak afwees, omdat hij zei dat hij al genoeg had geleden (en de overheid ook nog eens 500 dollar had gekost). Wie besloot om overheidsgeld te verspillen aan zo'n bizarre aanklacht?

Terug
AdBlock gedetecteerd

Browser-plug-ins die advertenties blokkeren, verstoren sommige functies van dit forum. Schakel voor de beste site-ervaring uw adblocker uit.

Ik heb AdBlock uitgeschakeld    Nee, bedankt